آخرین مقالات در مورد گیاهان دارویی

آخرین مقالات در مورد گیاهان دارویی

آخرین مقالات در مورد گیاهان دارویی

آخرین مقالات در مورد گیاهان دارویی

  • ۰
  • ۰

بهارنارنج یکی از درختانی است که بوی بسیار خوبی دارد و از قدیم الایام به همین دلیل در بین ایرانیان یک درخت مناسب به شمار می رفته است. با این حال ممکن است بعضی از ما تنها از بوی خوب گل های بهارنارنج اطلاع داشته باشیم و خوب باشد تا مقداری با خواص بسیار آن آشنا شویم. با عطاری آنلاین عطارمارت همراه باشید تا با خواص گل بهار نارنج آشنا شویم.

خواص گل بهارنارنج

گل بهارنارنج برای تهیه عسل های بسیار با کیفیت و پر از خاصیت مناسب است. اگر این گل در اختیار زنبور های عسل قرار بگیرد می توان در نهایت منتظر به دست آمدن یک عسل با خواص دارویی بسیار زیاد بود.

کمک به سیستم عصبی بدن یکی از مهم ترین مواردی است که از گل بهارنارنج به این منظور استفاده می شود. دم کرده گل بهارنارنج می تواند یک آرامش لذت بخش را به شما هدیه بدهد و همچنین در صورتی که با سردرد های میگرنی و یا سر درد های عصبی دست و پنجه نرم می کنید، این دم کرده سر درد های شما را نیز از بین می برد.

موارد دیگر استفاده از گل بهارنارنج: درمان مشکلات بی خوابی و یا کم خوابی، منظم کردن تپش قلب، کم کردن اضطراب و کاهش استرس ها، از بین بردن نفخ، اشتها آور و کمک کننده به افرادی که دوست دارند وزن خود را افزایش دهند.

بهارنارنج می تواند معده را تقویت کند و باعث شود تا فرایند هضم غذا به راحتی انجام بگیرد.

نحوه های مختلف استفاده از گل بهارنارنج

گل بهارنارنج به صورت روغن، دم کرده و اسانس استفاده می شود. با استفاده از هر کدام از حالت های مصرف می توانید از خواص گل بهارنارنج استفاده کنید.

برای مصرف گل بهارنارنج به صورت دم کرده، یک قاشق از گل بهار نارنج خشک شده را در 150 میلی لیتر آب جوش بریزید و به مدت ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد؛ حالا می توانید از دم کرده گل بهارنارنج خود لذت ببرید!

  • ۹۸/۰۸/۱۷
  • علی نادری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی